Thursday, June 26, 2008

鬼遮眼

前两天,为了赴约我把车子停在利双广场的底层。时间刚刚好是下午五点,准时赴约。当我进入电梯时,才发觉我把停车卡留在车子里。于是,我立刻又从电梯走出来,到回车子去取停车卡。但是,停车卡缺离奇的失踪了。不甘心的我几乎把整辆车子倒转来翻,就连车底及车后箱也不放过,足足找了半个小时,也寻不着。为了不让林先生等太久,我只好放弃。关好车门步行到公司去赴约。

热心的同事(共3位〕也自告奋勇的帮我到车子去重找一遍,仍然没有头绪。我心想这实在太不可思议了。同事们也不放弃要帮我搜手提袋,我也任由他们搜。但是还是没有。卡子又没有脚,怎会自己跑了呢?

没办法了,约会完毕。晚上八点,我唯有到保安柜台报失,付费RM20罚款,才可离开。一路上,我带着一个大大的问号回家。

第二天,我把这事件告诉珊霓,她笑着说,“应该是鬼遮眼,多两天你就会找回的。” 我就说,“怎么可能遮那么多个人啊!” 谁知道今天早上,在我从健身中心回家的路途中,被我发现它就在司机座位旁的隙缝,不须搜也不须翻,正在驾驶的我只要往左下方看,就看见了!!!

?????有谁能解释这事件吗?

2 comments:

Rosabel said...

wa...so scary! At least you have a bunch of good friends around to help you at that time!

jessy_mylee said...

I have a very similar experience myself too.

It happened after I paid off the ticket, ready to slot it in the machine at the exit and get out. Just at that time, my ticket gone. My friends and I searched high and low but couldn't find it. After 10 min, I gave up.

I went back to the counter and told that lady that I've lost the ticket. End up, I was fined HKD210 + HKD45. It's very frustrating that I was not only need to pay for the penalty for losing the ticket, but the hourly charge (HKD45 for 3 hrs) that I have already paid just 10min ago. Can you imagine?

And guess what? 2 days later, when I drove the car out again, I saw that damn ticket laid just next to the gear box.

I swear I searched that area too, but it was just invisible at that moment.

Maybe like what you said : ghost cover the eyes !